Minoan Airlines (Minoan Air)


Η Minoan Airlines [κωδικοί -- / --] είναι αυτήν την περίοδο ό,τι πιο μυστήριο έχει να επιδείξει η ελληνική αεροπορική σκηνή. Ιδρύθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου 2011 και σε αυτή συμμετέχει κατά τα διαφαινόμενα ο Όμιλος Ρέστη, ενώ η έδρα φαίνεται να είναι το Ηράκλειο (στο αντίστοιχο ΦΕΚ έδρα δηλώνεται η Γλυφάδα). Αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ορίστηκαν 100.000€, σε ονομαστικές μετοχές αξίας 10€ η μία. Πρόεδρος της εταιρείας είναι ο κ. Γρηγόρης Κομνηνός. Απ'ό,τι έδειχναν τα πράγματα, η εταιρεία θα αναλάμβανε (ή έχει αναλάβει) την άδεια πτητικής εκμετάλλευσης (AOC) της First Airways (GR-036 - με ημερομηνία έκδοσης 10 Απριλίου 2009) και είναι η νέα παρουσία της εταιρείας. Mέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάποια επίσημη ανακοίνωση που να επιβεβαιώνει ή να αναιρεί αυτή την πληροφορία. Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία θα αναλάβει τα τρία Fokker F50 που προορίζονταν για την Hellas Aviation (ένα σχήμα που θα προέκυπτε με τη συμμετοχή του ίδιου όμιλου σε μια προσπάθεια να σωθεί η Hellas Jet) και ένα τέταρτο το οποίο ανήκε στην κυπριακή Freedom Airways. Τα νηολόγια είναι τα ακόλουθα: SX-BRS (cn 20206), SX-BRM (cn 20207), SX-BRV (cn 20199), SX-BRT (cn 20230).
Και φυσικά μιας και ζούμε στην Ελλάδα και επειδή πολλά έχουμε δει, να παραθέσουμε ότι στις 4 Ιανουαρίου 2012, την ημέρα δηλαδή που ήταν η τελική για τις καταθέσεις των προσφορών για τις άγονες γραμμές, κυκλοφόρησε η φήμη ότι η εταιρεία θα ενέτασσε στον στόλο 6 Airbus A320! Η φήμη δεν διευκρίνιζε εάν θα παρέμεναν τα Fokker.

Αλλά ας προσπαθήσουμε να πάρουμε από ένα σημείο και μετά, κάποια πράγματα με τη σειρά. Αίσθηση προκάλεσε η δήλωση συμμετοχής στο διαγωνισμό των άγονων γραμμών, με την εταιρεία να στέλνει προσφορά για 11 γραμμές και συγκεκριμένα από Αθήνα για Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρο, Κύθηρα, Σητεία, Σκιάθο, Κάρπαθο και από Θεσσαλονίκη για Καλαμάτα, Χίο, Σάμο, Κέρκυρα. Πολλοί και όχι άδικα την χαρακτήρισαν ως τη "Νέα Athens Airways". Κάποιοι "ειδήμονες" βγήκαν μέσα από τις ιστοσελίδες τους να την κατηγορήσουν ότι "πήρε άδεια μια ημέρα πριν την καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών", αγνοώντας βεβαιως το ότι μια μέρα πιο πριν η ΥΠΑ θα μπορούσε απλά να έχει εγκρίνει την απορρόφηση της First Airways από την Μinoan (κάτι το οποίο δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ή να απορρίψουμε ως λανθασμένη πληροφορία)! Αυτό που προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση, ιδιαίτερα αρνητικά σχόλια και μια σχετική προκατάληψη ενάντια στην εταιρεία ήταν η απροκάλυπτη παρέμβαση πολιτικού αρχηγού υπέρ της εταιρείας, με δηλώσεις οι οποίες μπορούσαν να ερμηνευτούν (και ερμηνεύτηκαν) ποικιλοτρόπως, σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες που ακολουθούνται από την ΥΠΑ και για συμφέρονται που εξυπηρετουνται. Παράλληλα άφησε να εννοηθεί (σε μια χρονική στιγμή η οποία ήταν λείαν επιεικώς ατυχώς διαλεγμένη) ότι γνώριζε και το περιεχόμενο των προσφορών αλλά και ανάμεσα σε ποιές εταιρείες θα γινόταν η κατανομή των δρομολογίων! Αυτή η απροκάλυπτη εμπλοκή ήταν και η κύρια αιτία να έχει δημιουργηθει ένα πολύ αρνητικό κλίμα για την εταιρεία. Τελικά στην εταιρεία δεν δώθηκε κανένα δρομολόγιο (δεν είναι γνωστό αν είχε παρθεί άλλη απόφαση η οποία άλλαξε) ενώ αξιοσημείωτο είναι το ότι οι Aegean, Astra, Olympic είχαν υποβάλλει ένσταση για τη συμμετοχή της εταιρείας στον διαγωνισμό.

H εταιρεία μέχρι σήμερα έχει να επιδείξει μηδενικό πτητικό έργο. Tα τέσσερα Fokker παραμένουν λευκά στο Μάαστριχτ (με εξαίρεση το SX-BRT που έχει ακόμη το πουλί της Freedom Airways στο κάθετο σταθερό), αν και ακούστηκε ότι θα κατέβουν στην Ελλάδα τέλη Απριλίου 2012. Ανάμεσα στις φήμες που διαδώθηκαν συμπεριλαμβάνονται και ότι η ΜΙΝΟΑΝ μέχρι στιγμής (μέσα Απριλίου 2012) έχει επενδύσει 8 εκ. € στην αγορά τεσσάρων αεροσκαφών Fokker 50 και τις απαραίτητες υποδομές της εταιρείας και μέχρι το Μάιo του 2012 θα επενδυθούν ακόμα 2,5 εκατομμύρια € ενώ η εταιρεία θα απασχολεί αρχικά 150 άτομα προσωπικό και μέχρι την άνοιξη του 2013 θα απασχολεί πάνω από 200 άτομα. Φημολογείται ότι η εταιρεία διαπραγματεύεται την απόκτηση άλλων δύο F50 (δηλ. σύνολο 6).

H εταιρεία παρέλαβε το πρώτο της Fokker F50 στις 28 Απριλίου 2012. Πρόκειται για το SX-BRM (cn 20207) το οποίο αφού πέρασε από συντήρηση και τεχνικό έλεγχο από την SAMCO στο Μάαστριχτ, έφτασε το απόγευμα της αναφερόμενης μέρας στο αεροδρόμειο του Ηρακλείου.

Η ιστοσελίδα της εταιρείας είναι http://www.minoanair.com/